Construeren en plaatsing fietsonderdoorgang Aalsmeerderbrug.

De uit 3 secties bestaande onderdoorgang werd door Vroegh-edc ontworpen. Ook is er een methode bedacht voor het installeren van het middelste gedeelte met een beschikbare doorvaarthoogte van slechts 2,5 meter.

HAKKERS B.V. / Dura Vermeer

Detailontwerp en methode voor installatie  met een knipoog naar de offshore

Hakkers B.V. kreeg de opdracht voor het ontwerpen, fabriceren en plaatsen van een fietsonderdoorgang onder de Aalsmeerderbrug.

Brugdeel drijvend d.m.v. Inflatable Buoyancy Units

Vroegh-edc heeft het detailontwerp van de 3 secties uitgevoerd. Naast het ontwerp is er ook een methode bedacht voor het installeren van het middelste gedeelte onder de brug, met slechts een onderdoorgang van 2.5 meter. Dit is uitgevoerd door het brugdeel drijvend te maken met IBU’s (Inflatable Buoyancy Units). Deze worden veelvuldig in de offshore industrie gebruikt.

Aalsmeerderbrug 07
Aalsmeerderbrug 01

Met de kennis en het netwerk van Vroegh-edc in de Offshore industrie, is het mogelijk geweest om deze staalconstructie drijvend door een 2,5m doorvaarthoogte te plaatsen.